Riječ stručnjaka

Zašto se mliječni zubi moraju popravljati

Zubići se kod djece mogu rano početi kvariti. Najčešći su krivci konzumiranje zaslađenih napitaka iz flašice, poput čaja, mlijeka ili voćnih sokova posebno tokom noći ili za vrijeme uspavljivanja djeteta.

Briga o mliječnim zubima izuzetno je važna. Stručnjaci upozoravaju kako veliki broj roditelja uopšte nije svjestan ključne uloge koju mliječni zubi imaju u konačnom izgledu trajnih zuba. Mliječni zubi čuvaju mjesto trajnim zubima i ako ih dijete prerano izgubi, trajni zubi mogu niknuti ukoso. Stoga je jako važno djeci ukazivati na pravilno četkanje zubića. Mliječni se zubi moraju popravljati kao i trajni zubi i ne postoji neko tačno određeno vrijeme kada treba početi popravljati mliječne zube.

Nepisano je pravilo da djecu treba kod stomatologa dovoditi kada ih zubi ne bole kako bi se navikli na preglede i atmosferu zubne ordinacije. Zato uvijek insistiramo na tome koliko je važna preventivna medicina.

Karijes zbog flašice

Ako se pojavi karijes zbog flašice, može doći do potpunog uništenja tvrdih zubnih tkiva, krune zuba te gornjih sjekutića, a u poodmakloj fazi bolesti bivaju uništeni i kutnjaci. U principu, u takvim situacijama jedino nisu zahvaćeni donji sjekutići koji su zaštićeni jezikom u vrijeme cuclanja. Roditelji bi morali reagirati i zatražiti pomoć stomatologa već u samom začetku bolesti čiji prvi pokazatelj su bijele ili žute pjege na kruni zuba.

Uz stručnu pomoć bolest je moguće zaustaviti i tako izbjeći posljedice koje može uzrokovati. No ako bolest uznapreduje ona nosi i određene posljedice. Karijes flašice može biti opasan i neugodan: može uticati na trajne zube, ali i izazvati brojne probleme u razvoju čeljusti. Zato ga je potrebno odmah početi liječiti.

Dijete ne može više normalno žvakati, tako uništeni zubi uzrok su raznih infekcija koje stvaraju mnoge neugodnosti (bol, liječenje antibioticima, loše iskustvo sa stomatologom). Moguće su i promjene na zamecima trajnih zubi, poput diskoloracije, a karijes flašice može uticati i na normalan rast i razvoj čeljusti. Posljedice su mnogostruke i ne baš ugodne. Zato bi trebalo uz stručnu pomoć stomatologa poduzeti sve preventivne mjere kako bi se to izbjeglo.

Preventivne mjere

Početak preventivnih mjera leži u nenavikavanju djeteta na noćnu prehranu i uspavljivanje zaslađenom hranom ili pićem iz flašice. Dalje, treba insistirati na što ranijem početku provođenja adekvatne oralne higijene, četkanju zubi uz pomoć roditelja, fluorizaciji kao i redovnim stomatološkim kontrolama.

Važnu ulogu u provođenju njege ima četkica za zube. Dječja četkica veličinom treba biti prilagođena dječjim ustima, treba biti mekih najlonskih vlakana i sa zaobljenim vrhovima kako bi se onemogućio rast virusa i bakterija.