Riječ stručnjaka

Kad je vrijeme za prvi pregled kod ortodonta?

Velik broj istraživanja potvrđuje znatan uticaj oboljelih zuba na opšte zdravlje te radnu i intelektualnu sposobnost djece, njihov uspjeh u školi i rezultate testiranja. U tu priču spadaju i pregledi kod ortodonta.

Nepravilnosti zuba i vilice nisu samo estetski problem, nego mogu ozbiljno narušiti oralno zdravlje i negativno djelovati na samopouzdanje i psihu djeteta. Pravilno raspoređeni lijepi zubi važni su i za zdravlje nervnog sistema, viličnog zgloba, mišića i okolnog zubnog tkiva. Iza lijepog osmijeha skriva se veoma kompleksan sistem mišića, kostiju i zuba. Na kraju krajeva, ako su zubi pravilno postavljeni lakše ih je četkati i održavati oralnu higijenu, a time se smanjuje mogućnost nastanka karijesa, koji je najraširenija bolest današnjice.

Problemi sa zubima uzrokuju probleme sa žvakanjem, što ograničava izbor hrane i negativno utiče na kvalitetu prehrane, a to se, opet, odražava na opšte zdravlje.

Ako se ne liječe, infekcije zuba mogu djelovati i na druge organe jer se bakterije i toksini šire organizmom. Posebno su ugrožena skupina djeca slabog imuniteta, djeca s oboljenjima srca i zglobova ili dijabetesom.

Velik broj novijih istraživanja potvrđuje znatan uticaj oboljelih zuba na opšte zdravlje te radnu i intelektualnu sposobnost djece, njihov uspjeh u školi i rezultate testiranja. Osim s umanjenim intelektualnim sposobnostima, loše oralno zdravlje povezano je i s lošijim socijalnim odnosima, povlačenjem u sebe i lošijim uspjehom u životu uopšteno.

Važno je da roditelji shvate kako ne smiju biti pasivni promatrači jer je oralno zdravlje djeteta u prvom redu njihova odgovornost, a doktor dentalne medicine važna je karika u prepoznavanju potreba i pružanju potrebne podrške i njege. Samo zajedničkim aktivnostima roditelja i doktora dentalne medicine (pedodonta, ortodonta) postiže se krajnji cilj, a to je zdravo i sretno dijete.